torsdag 14 april 2011

Lecreuset

Jag hade premiär här hemma igår. Första middagen i nya grytan. Det blev en falsk gulasch. Gott och enkelt, dessutom barnvänligt. Prova! Lecreuset får toppbetyg, det smakar på riktigt bättre.

Fräs nötfärs (detta är fuskdelen men det går mycket snabbare) med två gula lökar i smör och olja.
Släng i vitlök, morot,röd paprika, massa vitkål och fräs. Häll över vatten så det täcker allt och lite till, 1 tomatkross, tomatpuré, soja och köttbuljong. Krydda med salt, peppar, chili paprikapulver,lite socker, en skvätt rött och färsk persilja. Låt koka på svag värme 30 min. Lägg i potatis och låt koka ytterligare 25 min.
Servera med cream fresh, persilja, gott bröd och några stänk tabasco. Gott!

Please, if you are interested in the recipe, let me know:)





3 kommentarer:

  1. Oh this looks delicious!!! I've promised myself lecreuset for years now, one of these days!xx

    SvaraRadera
  2. Det regnar till och från här i Göteborg idag så jag sitter å kikar in på mina favvobloggar för inspiration till både mat, inredning å kläder...å då snubblade jag över detta. Ser ju hur gott ut somhelst har du lust att lägga upp receptet lr skall jag maila?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej men nu var jag allt helt blind...tittade bara på de fina bilderna, receptet finns ju där, TACK

    SvaraRadera